17-03-2018 - Coll de Pal
18-03-2018 - Refugi de l'Illa - Coll Montmalús - Grau
17-03-2018

Inicialment teníem reserva per anar al refugi de Llauset (Osca), però el mateix divendres fem canvi (previsió allaus desfavorable) i reservem amb molta sort per la nit de dissabte al nou refugi de l'Illa a Andorra.
Sortim de Grau Roig amb sol, però ja s'endevinen núvols a la vista. Sembla que ha nevat uns 10 cm durant la nit. Anem directes cap al coll de Montmalús, on ens trobem a les clàssiques motos de neu de merda de la zona. Soroll i olor de benzina :-(
Fem el coll i tirem cap al cim, uns amb ganivetes i d'altres amb grampons. A la baixada ja s'està tapant i no gaudim de gaire relleu. Capa de neu freda de 10cm sobre d'una crosta dura. Creuem el llac de Montmalús per l'esquerra, per anar a buscar la seva desembocadura per acabar baixant entre arbres (està molt guapo) fins al riu Vallcivera (Catalunya), GR11. Comença a nevar però no emprenya. Fa fred. Posem pells, remuntem cap al pla de Vallcibera. Ja s'endevina el coll de l'Illa que és per on volem creuar. Pujada agradable, un cop al coll continuem planejant encara amb pells, fins que veiem la presa, des d'on llavors ja tenim el refugi a tocar. Baixem amb pells (no paga la pena) i donem la volta per la part inferior (no cal) per buscar la porta.

L'entrada del refugi està pensada per l'estiu, doncs és un passadís estret on cal deixar les coses. Un tap constant de gent. Cal millorar-ho.

Refugi molt maco per dintre, de fusta clara, molt ben aïllat, temperatura agradable, bon sopar, dutxa calenta, pijades, concert de nit, una mica car... guai ;-)

Sortida de 9 socis del Club Muntanyenc Sant Cugat.

Cap el coll de l'Illa al centre de la imatge

A sota el refu antic. A sobre el refu nou de l'Illa (Andorra)

Entrada del nou refugi de l'Illa

Menjador del acollidor refugi de l'Illa